کبوترانه::رسانه جامع تربیتی

سلام

این مطلب رو گذاشتم چون برخی توی این سیستم های چند چند چند اموزش و پروش حسابی گیچ شدن لذا برای اشنایی با عناوین جدید دوره ها و پایه های تحصیلی متن زیر رو مطالعه کنید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه عناوین جدید دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی برای سال تحصیلی جدید تصویب شد، گفت: از این پس درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوی مدارس الزامی می‌شود و دوره‌های تحصیلی به اول تا دوازدهم نامگذاری می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در 881 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد، عناوین جدید پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی به تصویب رسید.

وی افزود: ‌بر اساس این مصوبه نظام آموزشی به دو دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شد که هر یک از این دوره‌ها نیز در دو دوره سه ساله تعریف شد به این معنا که سه ساله اول ابتدایی را دوره اول ابتدایی و سه ساله دوم را دوره دوم ابتدایی نامگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ همچنین در دوره متوسطه نیز دوره سه ساله اول به متوسطه اول و سه ساله دوم به متوسطه دوم تغییر نام یافت.

نوید ادهم ادامه داد: بر اساس این مصوبه پایه‌های تحصیلی از اول تا ششم در دوره ابتدایی و هفتم تا دوازدهم در دوره دبیرستان تعریف شد.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه مکان مدارس نیز در دوره ابتدایی به دبستان، در دوره متوسطه به دبیرستان و در دوره فنی حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان هنرستان مصوب شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق این مصوبه مدارس باید تابلوی خود را به عنوان دبستان دوره اول، دبستان دوره دوم، دبیرستان دوره اول، دبیرستان دوره دوم و هنرستان تغییر دهند.

نویدادهم همچنین گفت:‌ در پایان هر دوره تحصیلی به دانش‌آموزان گواهینامه پایان آن دوره اعطا می‌شود و بر همین اساس می‌توان گفت در پایان پایه سوم دبستان، ششم دبستان، اول متوسطه و دوم متوسطه، دانش آموزان گواهینامه پایان تحصیلات دریافت خواهند کرد.

منبع : ایسنا

  • حامد رنجبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی